Meie põhjasaare reis- osa 1

Taamal paistab 12-koonuseline kompleksvulkaan Tongariro (kõrgeim tipp 1978 m). Koos Kakaramea, Pihanga ja Ruapehu vulkaanidega kuulub Tongariro põhja-saare keskosas olevasse Taupo vulkaanide tsooni. Tongariro üks suuetest või koonustest on alates aastast 1839 pursanud lausa 70 korda.
29.12 pealelõunal pakkisime oma asjad - magamiskotid, madrats, telk, kahe päeva toidukraam ja vesi, tööriistakohver, fotokaamera ning seljakott vahetusriietega, Yazmini peale ning alustasime oma väikest 10-päevast puhkusereisi.   Meil oli plaan, et sõidame läbi põhja-saare keskosa Wellingtoni, seejärel praamiga lõuna-saarele, edasi kuni Christchurchini, kust edasi vallutame risti (idast-läände) saare keskosa läbiva mäestiku ning pöörame lõuna-saare lääne-kaldalt oma kursi tagasi Aucklandi peale.
"Glenbrook Vintage Railway - seda ilusat auruvedurit Aucklandi lähedal olime me mõned kuud tagasi pildistanud, kuid tahtsime teda veel näha :)

Küll pidi ikka suur üleujutus olema, et sisemaa karjamaal on mootorpaat😂!
Esimese öö laagriplats jõe ääres. Ärkasin hommikul telgi kõrvalt tulevate praksude ja sahina peale. Kõik teised laagrilised olid oma telkide ja karavanidega eemal, veider . . . ja natuke kõhe . . . Ronisin siiski telgist välja ja sain vastuse.

Lambad! Telgist vaid mõne meetri kaugusel. Äärmiselt kultuursed ja soliidsed tüübid, ei mingit määgimist. Nad vist teavad, et laagriplatsil kehtib öörahu.

Taupo, linn järve ääres - jäätisesöömise ja toiduvarude taastamise peatus. Igal tänavanurgal olid vineerist jõulukuusked.

Huka Falls (kosk Waikato jõel Taupo lähedal) - meeletult turiste. Julgematele pakutakse kärestikulistel jõgedel ka paadiretki, kuid siin, Huka Fallsis mitte kosest alla, vaid mootorpaadiga vastuvoolu kuni koseni.

200 000 liitrit vett igas sekundis (minutiga täidaks see kosk 5 olümpiamängude ujumisbasseini)

Huka Fallsi ääres
Samal, Waikato jõel asub ka üks paljudest Uus-Meremaa hüdroelektrijaamadest, neli korda päevas lastakse 15 minutiks tamm alla ning vesi saab voolata oma looduslikus jõesängis. Nii tekib kärestikuline ja kiirevooluline Aratiatia Rapids. Kahjuks me sattusime sinna õhtul ning tammi avamised olid selleks päevaks läbi.

Võrdlusena pildid sellest, kui tamm on vett täis ja kui tamm alla lastakse. Hetkeks tõuseb jões veetase mitmeid meetreid.
Jõesäng ajal kui tamm on vett täis.

Olnud mõned päevad teel, otsustasime oma plaanides teha mitu põhimõttelist muutust. Kuigi kõik uusmeremaallased räägivad, et lõuna-saar on midagi täiesti imelist, vaata, ükskõik, millises suunas ja kõikjalt vaatab vastu ahhetama-panevalt ilus loodus, sest saar on oluliselt mägisem ja järvederohkem kui põhja-saar, saime aru, et meie jaoks on juba põhja-saarel tegemisi ning vaatamisi rohkem kui selle napi 10. päeva jooksul jõuaks. Kui avastasime veel, et siinse praamiäriga aetakse suvehooajal üüratuid rahapatakaid kokku, sest üks ots kahele inimesele ja tsiklile on 5 korda kallim kui Tallinnast-Helsingisse (kusjuures siinne vahemaa on ju siseriiklik ning isegi pisut lühem) ning oma pisut napi puhkuse tõttu oleksime lõuna-saarel saanud olla vaid mõned päevad (suur osa kaunist loodusest oleks niikuinii nägemata jäänud), sai otsus põhja-saarele jäämise kohta tehtud. Mida rohkem me oma kaherattalise ilusa punaka terassuksu peal kilomeetreid läbisime, seda enam tundus juba põhja-saargi kahele eestlasele unikaalse ning võrratuna. Kuna ka põhja-saarel on suured raudteeviaduktid ning pildistamine võtab oma aja (rongiliiklus on siin suhteliselt harv, mistõttu peab teadma täpset graafikut, kuid see võimaldab suuri vahemaid läbivate rongide puhul arvutada vaid umbkaudset saabumisaega), otsustasime, et lõuna-saart vaatame hoopis kunagi tulevikus ning siis lähme lennukiga, sest riigisisesed lennuliinid on siin tunduvalt odavamad.

Meie marsruut läbi põhja-saare. Mõned kohad olid nii toredad, et käisime neis mitu korda  (nt osad raudteeviaduktid, sest esimesel peatumisel ei saanud pilti) 😃
Vulkaanid, vulkaanid . . .isegi tossavad natuke . . . kõik Taupo vulkaanide tsoonist

Makatote terasviadukt valmis 1908. aastal, on 79 meetrit kõrge ning 262 meetrit pikk.

31.12 kuupäeval ootasime, ootasime, ootasime . . . aga ronge ei tulnudki 😕. Tekkis juba tunne, et Keesi haruldase ja ägeda rongipildistamise hobiga võib siin riigis igavusse surra. . .

Unknown ütles …
Jah, ega UM pole nii rikas kui Saue vald, kus rongiviled ei lõppe.