Põhjasaare reis - osa 6


Hommikul jätkasime matkamisega ja võtsime ette teekonna mööda vana postiteed 1908. aastal valminud Hapuawhenua raudtee viaduktile. Kui vana viadukti kõrval avati 1987. aastal uus raudtee viadukt, sai vanast viaduktist ülipopulaarne turismiatraktsioon. Mõlemad viaduktid on ehitatud kurvile ning on inseneritöö imed, vana on 284 meetrit pikk ja 45 meetrit kõrge, uus 414 meetrit pikk ja 49 meetrit kõrge. Postitee ääres on näitus, mis kajastab elu enne raudtee ja postitee rajamist, poliitilist kemplemist raudtee rajamise üle ning kirjeldab tee avamisega kaasnenud elukvaliteedi paranemist.

 
Fotod: 1907. aastal postiteel liiklev hobukaarik ja 1880. aastal põlveni mutta uppuvad hobused metsarajal
 
Keeruline poliitiline probleem - kuhu küll oleks õigem rajada raudtee . . .
Lõpuks valiti keskmine variant
Puusõnajalad
Vana Hapuawhenua raudteeviadukt (valmis 1908. aastal). Tollaste reeglite ja inseneride vähesuse tõttu vastutas silla jooniste ja ehituse eest ainult üks inseneriharidusega mees.
Loomulikult me ronisime vanale viaduktile, et selle pealt teist viadukti ja ronge pildistada. Keskosas oli ikka väga hirmus kõndida- tasakaal kadus pidevalt, sest põlved olid hirmust nõrgad, lisaks puhus küljelt kõva tuul ning puidust sillalaudade vahelt võis näha silla all olevat sügavikku.
Hapuawhenua uus raudteeviadukt (avati 1987. aastal)







Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

"Skazka" ja Shakespeare

Pika valge pilve maa

Naabri Valve!